18 Oktober 2019, 08:33:23
News: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Pagina's: [1] 2
Print
Auteur Topic: Nieuwe demper  (gelezen 20426 keer)
Wallie
Held

FZ1 for fun

« Gepost op: 1 November 2009, 14:43:40 »

Hallo allen,

Ik heb afgelopen week eindelijk een sportdemper op m'n FZ1 gemonteerd. Eigenlijk was ik erg aan het twijfelen tussen de MIVV Suono in titanium en de korte zwarte G&G. Uiteindelijk heb ik voor de G&G gekozen omdat deze zeer interessant geprijsd op m'n pad kwam. In vergelijking met de MIVV hou ik nu ruim 300= in de knip voor andere speledingetjes. Joepie!!!!!!
Het geluid was extreem!!! Waarschijnlijk omdat ik ook de katalysator heb verwijderd. De dB-killer heb ik dus maar terug geplaats en nu is het acceptabel. In de komende maanden gaat hij nog wat meer brullen omdat het dempingsmateriaal nog een beetje inbrand. Tevens wil ik nog wat aanpassingen doen aan de airbox en de hulpgaskleppen verwijderen.

Effe een foto proberen te plaatsen:

En nog een van het totaal-aanzicht:
« Laatste verandering: 1 November 2009, 14:54:57 door Wallie » Gelogd
Roonfz1
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 1 November 2009, 18:14:35 »

Ziet er apart uit !
Misschien ook een keer het geluid laten horen dmv een filmpje.
Die katalysator waar zit die precies  Huh?

motorrijden
Wallie
Held

FZ1 for fun

« Antwoord #2 Gepost op: 2 November 2009, 15:56:18 »

Als je de demper eraf hebt en je kijkt in de voorpijp zie je hem zitten.
FZ1Buster
Junior
**

« Antwoord #3 Gepost op: 2 November 2009, 20:56:19 »

Mooie demper ziet er inderdaad anders uit (wel mooi) ben ook benieuwd naar het geluid.
rob
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 19 November 2009, 21:32:41 »

hoi allemaal

vandaag mijn nwe "potje" ontvangen Grijns Grijns

Nou nog effe kijken hoe die kat eruit moet, zijn hier nog mensen die daar ervaring meehebben?Huh?

Gr FZROB
Wallie
Held

FZ1 for fun

« Antwoord #5 Gepost op: 23 November 2009, 21:04:34 »

FZRob,
bedoel je die kat in de voorpijp? Da's hakken met beleid. Ben er zelf ongeveer een half uurtje mee bezig geweest. Resultaat is top!!

Groeten,

Patrick
vincefazer
Held

« Antwoord #6 Gepost op: 23 November 2009, 21:17:05 »

Dat ligt voor mij ook in de planning voor volgend weekend, als me nieuwe demper dan binnen is.
Hoe en vooral waarmee ben je met beleid aan het hakken geweest om de kat uit de collector te krijgen??

Leef vandaag, gisteren is voorbij en morgen is het weer vandaag...
FZ1-Bike
Algemene moderator
Held

« Antwoord #7 Gepost op: 24 November 2009, 09:54:19 »

Hoe je die collector er uit kan krijgen  Rollende ogen met een boor en een beitel  Geschokt

Hier in het filmpje kan je zien hoe het moet:

http://www.youtube.com/watch?v=om3ZvUqKnfQ

Laat even weten of het gelukt is.

Gr.Wouter motorrijden
fsumter
Volwaardig lid

« Antwoord #8 Gepost op: 24 November 2009, 17:06:27 »

Hallo,

Was is het voordeel om de cat eruit tehalen?
Merk je echt een verschil vind het zo'n drastische maatregel, en weet ook iemand waar het filmpje is om de airbox aan te passen?

gr,
Franklin.
scrap
Junior
**

« Antwoord #9 Gepost op: 24 November 2009, 19:03:33 »

ik heb de airbox ook aangepast (Lars modification).Op de amerikaanse sight staat alles uitgelegd.
Ik heb ook de kabels verlegd zoals beschreven.Daarna PC3 en Akra en dipje is weg en van 133awp naar 146awpk
Hier is de link http://www.yamahafz1oa.com/forum/showthread.php?t=55104&highlight=lars+mod
FZ1-Bike
Algemene moderator
Held

« Antwoord #10 Gepost op: 24 November 2009, 20:03:24 »

Franklin, waarom zou je de airbox willen aanpassen Huh?
Ik heb het wel gedaan , maar nog geen 0,5 pk vermogen winst.
Je krijgt er wel meer aanzuiggeluid bij , maar wil je dat wel.
Wel heb ik daardoor een mooi plekje gekregen voor de ballast van de xenon verlichting.

Gr.Wouter  motorrijden
« Laatste verandering: 24 November 2009, 20:06:25 door FZ1-Bike » Gelogd
vincefazer
Held

« Antwoord #11 Gepost op: 24 November 2009, 20:25:45 »

Hallo,

Merk je echt een verschil vind het zo'n drastische maatregel, en weet ook iemand waar het filmpje is om de airbox aan te passen?

gr,
Franklin.

Hoezo drastisch?
Probeer maar eens te ademen met sigarettenfilters in je neus, dat gaat vast wel maar zonder ademt toch echt beter.
En bij een uitlaatsysteem van auto's is het eerste wat het veld moet ruimen toch vaak ook de kat, je motor kan daardoor makkelijker uitademen. Zal vast en zeker geen 5 pk of iets gaan geven, maar waarschijnlijk wel een mooier koppelverloop, omdat de motor het nu eenmaal makkelijker krijgt.
Plus een nog mooier geluid.
Ik ga het in ieder geval wel doen als ik straks de nieuwe einddemper monteer.

Fatopi
Senior

« Antwoord #12 Gepost op: 24 November 2009, 20:50:30 »

Hallo,

gr,
Franklin.

Hoezo drastisch?
Probeer maar eens te ademen met sigarettenfilters in je neus, dat gaat vast wel maar zonder ademt toch echt beter.
En bij een uitlaatsysteem van auto's is het eerste wat het veld moet ruimen toch vaak ook de kat, je motor kan daardoor makkelijker uitademen. Zal vast en zeker geen 5 pk of iets gaan geven, maar waarschijnlijk wel een mooier koppelverloop, omdat de motor het nu eenmaal makkelijker krijgt.

Ik heb de cat in de collector gewoon laten zitten. Heb power zat   Grijns
fsumter
Volwaardig lid

« Antwoord #13 Gepost op: 24 November 2009, 21:01:51 »

Hallo,

Ik heb het huis er ook al uitgesneden maar dacht dat er ook zoiets bestond als voor de r1 ofzo om de inlaat te vergroten om de lucht aan te zuigen maar blijbaar niet dus.
Ga er nog even over nadenken om de cat eruit te halen maar wat moet je als ze straks de eisen gaan verhogen qua uitstoot enzo, kan je er achteraf wel weer eentje inzetten?
Las nog meer wat je allemaal kan doen, valve mod, carb kit.
Heeft iemand al zo'n carb setje bested, of wat houd dat precies in en wat kan je nog meer doen om er nog meer power uit te halen.

gr,
Franklin.
vincefazer
Held

« Antwoord #14 Gepost op: 24 November 2009, 23:41:26 »

Hallo,

gr,
Franklin.

Hoezo drastisch?

Ik heb de cat in de collector gewoon laten zitten. Heb power zat   Grijns

Ik laat de kat eerst oook gewoon zitten, kan er altijd nog uit.. Is een klusje van niks.

Pagina's: [1] 2
Print
Ga naar: